Zdravý spánok, najlepší lekár …

So spánkom a so zaspávaním má problémy až polovica Slovákov a najčastejšie zato môže stres 😕 Stres, finančné problémy, vplyvy počasia, problémy v práci aj zdravotné ťažkosti sú najčastejšie dôvody, ktoré nám mnohým nedajú spať 😕 Pritom práve nedostatok spánku, môže vážne ohroziť naše zdravie!!! Priemerný čas zdravého spánku pre dospelého človeka je 7,5 hodiny. Sú však aj výnimky, niekomu z nás stačí spať len 4 hodinky, niektorí potrebujú  až 9. Viac hodín spánku sa už neodporúča, pretože človek sa môže cítiť oveľa  unavenejšie ako ten, ktorý spí o nejakú polhodinu menej, než je normálny fiziologický priemer.

Treba dbať na to, aby sme si vypestovali pravidelný odchod do postele a spali vo vyvetranej miestnosti bez rušivých vplyvov 😀 Určite mi dá každý z Vás zapravdu, že nieje nič lepšie ako sa dobre a zdravo vyspať 😛 😛 😛

Ako dozrieť na zdravý spánok našich detí :

– deti do 6 mesiacov by mali spať 16-20 hodín denne

– deti vo veku od 7-12 mesiacov spia počas dňa asi 3 hodiny a 11 hodín v noci

– 1-3 ročné deti spia 10 až 12 hodín denne ( rovnaký počet hodín spánku sa odporúča i deťom v predškolskom veku)

– mladší školáci by mali spať 9 až 11 hodín

– starší školáci približne 9 hodín denne

Na dobrý spánok môžeme použiť bylinky, horčík aj mlieko:

Levanduľa: vhodná je sušená ( vrecúško s kvetmi i lístkami si vložte pod vankúš), čaj z nej sa používa pri nespavosti, tinktúra zas na relaxačný kúpeľ

Čaj z Valeriány Lekárskej: má upokojujúce účinky

Horčík : potraviny s obsahom horčíka ( banány, strukoviny, čokoláda) pôsobia veľmi dobre na uvoľnenie organizmu, svalov aj nervov

Pohár teplého mlieka: má upokojujúce účinky

Dlhodobé dôsledky zlého spánku sú oveľa nebezpečnejšie, dokážu človeka úplne zničiť!!! Hrozia:

– znížená imunita, nízka odolnosť proti chorobám, infekciám

– zvýšené riziko obezity

– depresie

– zvýšené riziko obezity

– problémy so srdcom a krvným tlakom

– ateroskleróza

– poruchy mozgovej činnosti, zhoršenie úsudku

– zvýšené riziko samovrážd

– zvýšené riziko dopravných nehôd

– agresivita

– bolesti hlavy, silné búšenie srdca

Podľa odborníkov by ľudia mali chodiť spávať pravidelne, v tom istom čase. Počas dňa by sme mali dodržiavať správnu životosprávu, večer nejesť ťažké jedlá. Pred spaním by sme nemali konzumovať alkohol a fajčiť. Po 20. hodine sa neodporúčajú vykonávať fyzické či iné pracovné aktivity. Ak však máte moji drahí dlhodobo problémy so zaspávaním,  mali by ste navštíviť svojho lekára.

Reklamy

Posted on 27. apríla 2010, in Zdravie. Bookmark the permalink. Pridaj komentár.

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s

%d bloggers like this: